martes, 29 de enero de 2013

El cortesano Trovador y Poeta



Jordi de sant Jordi (1399?-1425)

Hijo de musulmanes conversos, Jordi nació en Valencia a finales del siglo XIV. Caballero y poeta, fue camarero real y disfrutó de la protección de Alfonso V el Magnánimo. Participó en  diversas campañas militares y se mantuvo siempre fiel al monarca. En Nápoles fue hecho prisionero. Probablemente falleció en el castillo de la Vall de Uxó, de donde fue alcalde.

 Su cancionero está compuesto por dieciocho poemas, casi todos de temática amorosa vinculada al amor cortesano trovadoresco. Cançó dópòsits, Lo cambiador, Crida a les dones o Estramps, son algunos de sus composiciones. Su poema Presoner, escrito durante su cautiverio en Nápoles, expresa la añoranza de la vida cortesana.

Jordi de sant Jordi (1399?-1425)

Fill de musulmans conversos, Jordi va nàixer en València a la fi del segle XIV. Cavaller i poeta, va ser cambrer real i va gaudir de la protecció d'Alfons V el Magnànim. Va participar en diverses campanyes militars i es va mantenir sempre fidel al monarca. En Nàpols va ser fet presoner. Probablement va morir en el castell de la Vall d’Uixó, d'on va ser alcalde.
El seu cançoner està compost per dihuit poemes, quasi tots de temàtica amorosa vinculada a l'amor cortesà trobadoresco. Cançó dópòsits, El cambiador, Crida a les dones o Estramps, són algunes de les seues composicions. El seu poema Presoner, escrit durant la seua captivitat a Nàpols, expressa l'enyorança de la vida cortesana.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.