lunes, 28 de enero de 2013

El Escultor con aires Renacentistas



Damián Forment (1480-1540)

Nacido en Valencia, Damian pertenecía a una familia de escultores de larga tradición. No está claro si se formó en Valencia o en Florencia, lo que es casi seguro es que pasó algún tiempo en Italia, ya que las esculturas de sus retablos son plenamente renacentistas (aunque las estructuras que las albergan todavía mantuviesen formas góticas). Fue el introductor del Renacimiento en la península ibérica en cuanto a escultura se refiere.

Marchó pronto a Zaragoza y fue en esa zona donde realizó la mayor parte de su obra, aunque también dejó huella de su paso en la ciudad que le vio nacer. Muestra de ello es el retablo del convento de la Puridad, donde trabajó junto a su padre, Pablo, y su hermano, Onofre. Actualmente podemos ver dicho retablo en el Museo de Bellas Artes de Valencia.

Damià Forment (1480-1540)

Nascut a València, Damià pertanyia a una família d'escultors de llarga tradició. No està clar si es va formar a València o a Florència, el que és quasi segur és que va passar algun temps a Itàlia, ja que les escultures dels seus retaules són plenament renaixentistes (encara que les estructures que les alberguen encara mantingueren formes gòtiques). Va ser el introductor del Renaixement en la península ibèrica quant a escultura es refereix.

 Va marxar prompte a Saragossa i va anar en eixa zona on va realitzar la major part de la seua obra, encara que també va deixar empremta del seu pas en la ciutat que li va veure nàixer. Mostra d'això és el retaule del convent de la Puritat, on va treballar juntamente amb el seu pare, Pau, i el seu germà, Onofre. Actualment podem veure aquest retaule en el Museu de Belles Arts de València.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.