jueves, 31 de enero de 2013

El Primero de los Papas Valencianos



Calixto III (1378-1458)

Alfonso de Borja y Cavanilles nació en una familia acomodada en la Torreta de Canals. Se formó en Zaragoza y Lérida y tuvo un papel decisivo en la resolución del conflicto del Cisma de Occidente. Al nombramiento como Obispo de Valencia le siguió el de Cardenal en Roma, lo que le llevó a ocupar la Cátedra de San Pedro con el nombre de Calixto III.

Fue el Papa número 209 de la Iglesia Católica. Su pontificado fue breve, apenas tres años en los que canonizó a San Vicente Ferrer, promulgó mediante bula la cruzada contra los turcos e inició la revisión del proceso de Juana de Arco, entre otras cosas. Un sobrino suyo, Rodrigo de Borja, siguió sus pasos y fue Papa con el nombre de Alejandro VI.

Calixte III (1378-1458)

Alfons de Borja i Cavanilles va nàixer en una família acomodada en la Torreta de Canals. Es va formar a Saragossa i Lleida i va tenir un paper decisiu en la resolució del conflicte del Cisma d'Occident. Al nomenament com Bisbe de València li va seguir el de Cardenal a Roma, el que li va dur a ocupar la Càtedra de Sant Pere amb el nom de Calixte III.

Va ser el Papa 209 de l'Església Catòlica. El seu pontificat va ser breu, tot just tres anys en els quals va canonitzar a Sant Vicent Ferrer, va promulgar mitjançant butlla la croada contra els turcs i va iniciar la revisió del procés de Joana d'Arc, entre altres coses. Un nebot seu, Roderic de Borja, va seguir els seus passos i va ser Papa amb el nom d'Alexandre VI.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.